اجرایی شدن طرح رجیستری و مشمول شدن اکثر برند ها به این طرح نگرانی هایی را برای مردم در پی داشت . مرکز توسعه تجارت الکترونیک سامانه ای را تحت عنوان همتا جهت طرح رجیستری در اختیار مردم قرار داد تا با استفاده از آن فعالیت هایی را نظیر استعلام گوشی ، رجیستری گوشی مسافرتی ، انتقال مالکیت گوشی و ... را به آسانی انجام دهند . بعد از گذشت مدتی مشخص شد که بر اثر تعمیر گوشی موبایل کد IMEI آن تغییر می کند و این امر در رجیستری گوشی تداخل ایجاد می کند که سامانه همتا بخشی را برای ثبت تلفن همراه تعمیری در نظر گرفت . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص فعال سازی گوشی تعمیراتی و فعال کردن رجیستری گوشی تعمیراتی برای شما دوستان عزیز صحبت کنیم .

 

مطالعه مقاله کد فعال سازی گوشی را به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم .

 




معرفی گوشی به سامانه همتا

برای ثبت گوشی تعمیراتی باید قبل از هر کاری IMEI قبلی دستگاه خود را به سامانه همتا معرفی کنید زیرا در غیر این صورت قادر به فعال سازی گوشی تعمیراتی خود نخواهید بود . برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :
1. از طریق سایت www.hamta.ir وارد سامانه همتا شده و از طریق یکی از روش های ورود ، شماره تلفن همراه یا کد ملی وارد صفحه پروفایل خود در سامانه همتا شوید .
2. در صفحه اصلی گزینه مدیریت دستگاه ها را انتخاب کنید .
3. در پنجره باز شده باید کد 15 رقمی IMEI را وارد کنید .

 

رجیستری گوشی تعمیر شده


4. روی گزینه ثبت کلیک کنید .
اکنون گوشی شما به سامانه همتا معرفی شد .

 

 




نحوه فعال سازی گوشی تعمیراتی

بعضی از مواقع به دلیل تعمیرات تلفن همراه مثلا فلش کردن دستگاه یا نصب رام ، کد imei برای گوشی شما تغییر می کند . در این مواقع باید فعال سازی گوشی تعمیراتی خود را انجام دهید . جهت ثبت تلفن همراه تعمیری مراحل زیر را انجام دهید :

1. ابتدا از طریق سایت www.hamta.ir وارد سامانه همتا شوید .
2. سپس از طریق کد ملی و یا شماره تلفن همراه وارد کارتابل سامانه همتا خود شوید .
3. در صفحه اصلی روی گزینه ثبت گوشی تعمیراتی کلیک کنید .

 

فعال سازی گوشی تعمیراتی


4. یک پنجره برای شما باز می شود . دارای یک منو کشویی است که باید در آن دستگاه تعمیری خود را بر اساس اطلاعات درست انتخاب کنید .

 

فعال کردن گوشی تعمیراتی

5. روی گزینه ثبت کلیک کنید . بعد از انجام این کار دو گزینه برای شما باز می شود که در یکی از گزینه ها با انتخاب دستگاه مورد نظر IMEI قبلی گوشی شما نوشته شده است و در گزینه دیگر باید IMEI جدید گوشی تعمیری خود را وارد کنید .

 

نکته : توجه داشته باشید که باید IMEI وارد شده و IMEI قدیمی با یک دیگر تطابق داشته باشند . یعنی متعلق به یک گوشی باشند . در غیر این صورت ثبت تلفن همراه تعمیری برای شما انجام نمی شود .

 

6 . روی گزینه ثبت کلیک کنید و منتظر بررسی سامانه همتا باشید .

 

ثبت گوشی تعمیراتی


7. در صورت صحیح بودن اطلاعات و تطبیق کد های IMEI ، سامانه همتا کد جدید را جایگزینه کد قبلی کرده و فعال سازی گوشی تعمیراتی شما با مشاهده تکمیل فرایند به پایان می رسد .

فعال سازی رجیستری گوشی تعمیراتی

نکته : در صورت رجیستری گوشی تعمیراتی شما IMEI قبلی دیگر قادر به استفاده نیست و از خدمات هیچ یک از اپراتور های تلفن بهره نخواهد برد.






منبع : فعال سازی گوشی تعمیراتی





هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت ,پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای ,سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت, راهنمای نرم افزار اندروید سامانه ثنا , فراموش کردن سوالات امنیتی اپل آیدی , فعال کردن Find My iPhone , پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده ,چگونه کش تلگرام را پاک کنیم ؟ , دادن مک ادرس به مودم tp-link , مک فیلترینگ مودم زایکسل ,نصب کارت صدا , عمودی نوشتن در ورد , ریکاوری عکسهای پاک شده تلگرام , ارور ساخت اکانت اینستاگرام , باز کردن قفل گوشی سامسونگ , پاک کردن other ایفون , رفع مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ( ویندوز7 , 8.1 , 10 ) , مشکل روشن نشدن آیفون , تشخیص گوشی قاچاق از گوشی اصل , کد تست گوشی سامسونگ ( کد های مخفی سامسونگ ) , فارسی کردن زبان اینستاگرام , فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول , مسدود کردن تماس های دریافتی ایفون , حذف اپل آیدی , گذاشتن پیام ثابت در لایو استوری , آنبلاک کردن در اینستاگرام , چگونه کلش را سیو کنیم ؟  , دو قراردادی که آتیه‌سازان را با مشکل مواجه کرد  , خانه‌های روستایی بیمه می‌شوند , صرف‌نظر از درآمد مالیاتی به بهای افزایش ضریب نفوذ بیمه , ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟ , بعد از سرقت یا گم شدن گوشی همراه باید چکار کنیم؟  ,نسخه به‌روزرسانی شده برای آیفون‌ها منتشر شد , کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟ ,آئین‌نامه حمایت‌های قضایی از دانشجویان ابلاغ شد , شکایت از تعیین سقف حقوق برای مقامات و مدیران دولتی , منابع درمان تامین اجتماعی را به خزانه نریزید , گلایه کارگران از مجلس به‌خاطر مصوبه ضد تأمین اجتماعی در بودجه ۹۷ , کاهش 4.4 درصدی موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان , تسک میران، وارد کننده قانونی و رسمی محصولات MI در ایران , رجیستری تبلت پس از رفع موانع واردات , شیائومی مشمول رجیستری شد , عرضه قانونی محصولات برند MI در ایران , پر شدن هارد کامپیوتر , کانکت نشدن گوشی به جیمیل