1

۶۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

شبکه کردن دو کامپیوتر


ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید یک فایل با حجم زیاد را بین لپ تاپ و کامپیوتر خود جا به جا کنید . یا برای انجام کاری مشترک در محل کار خود نیاز به فایل مشترک در سیستم خود و همکارتان داشته باشید . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص شبکه کردن دو سیستم و اتصال دو کامپیوتر با کابل شبکه برای شما دوستان عزیز شرح دهیم .

 

این مقاله را نیز بخوانید : دلایل بالا نیامدن کامپیوتر و گیر کردن روی آرم مادربورد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

روش های انتقال اطلاعات از کامپیوتر به لپ تاپ


اکثر کاربران برای رد و بدل کردن اطلاعات بین سیستم های کامپیوتری از حافظه های جانبی استفاده می کنند. اما جالب است بدانید برای انتقال اطلاعات بین دو سیستم می توانید از طریق شبکه کردن دو کامپیوتر استفاده کنید و یا از طریق وای فای و کابل کراس اقدام نمایید. در روش دوم نیاز به چند متر کابل کراس است که مقدار کابل بستگی به مسافت دو سیستم از هم دارد.بنابراین برای تبادل اطلاعات در دو سیستم ، می توانید از یکی از روش های ذکر شده استفاده کنید. هیواتک در ادامه دو موضوع انتقال اطلاعات دو سیستم از طریق کابل کراس و انتقال اطلاعات از طریق وای فای را آموزش می دهد.

بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر نیاز به کابل Lan دارند، باید بگوییم اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر فقط از طریق کابل کراس قابل انجام است که از لحاظ ظاهری شبیه به کابل Lan بوده اما از لحاظ رنگ بندی سیم ها در داخل سوکت، با کابل Lan تفاوت دارد.

 

اگر در اتصال به اینترنت مشکل دارید این مقاله را بخوانید : تنظیمات اینترنت

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

حل ارور has stopped working


گاهی ممکن است در ویندوز برای باز کردن برخی از برنامه ها و بازی ها با ارور has stopped working مواجه شوید . به نظر شما علت ظاهر شدن ارور has stopped working چیست ؟ در مقالات قبل در خصوص متوقف شدن برنامه ها در اندروید صحبت کردیم . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در مورد رفع مشکل stop working در ویندوز و روش های حل ارور has stopped workingبرای شما دوستان عزیز صحبت کنیم .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

امروز تمرکز دشمن بر روی سست کردن بنیان خانواده ایرانی است


به گزارش خبرگزاری مهر،علی‌اصغر رفاهی در نخستین همایش سامانه جامع اطلاعات مردمی با بیان اینکه سجام،مهم ترین برنامه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است و باید به سمت مردمی کردن عرصه پیشگیری باشیم افزود: در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تا زمانی که از مردم کمک گرفته نشود موفق نخواهیم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

آشنایی با سامانه ثنا


به روز رسانی (1396/06/29):

مشاهده شده است که به علت شلوغ بودن سامانه ثنا در برخی از ساعات ، کاربران برای ورود به سامانه ثنا دچار مشکل شده اند. توصیه ما به شما این است که اگر کارتان ضروری نمی باشد در ساعات بعد برای ورود به سامانه ثنا تلاش کنید. همچنین برای ورود به سامانه ثنا می توانید از لینک های جایگزین که در سایت عدل ایران به نشانی www.adliran.ir قابل مشاهده هستند اقدام نمایید. در صورتی که رمز موقت برای شما دیر ارسال می گردد نیز از درخواست ارسال چندباره ی رمز موقت جلوگیری نمایید و منتظر ارسال رمز بمانید.

 

همانطور که قبلا در یک مقاله مجزا ، سامانه ثنا قوه قضاییه را معرفی کرده ایم و دلایل لزوم ثبت نام در سامانه ثنا را شرح داده ایم ، امروز قصد داریم در ادامه ی مبحث ذکر شده ، راهنمای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه را توضیح دهیم. در حقیقت شما در این مقاله خواهید آموخت که ابلاغیه های خود در دستگاه قضا را چگونه به صورت اینترنتی مشاهده کنید. با توجه به اهمیت موضوع ، حتما مقاله را به دقت مطالعه نمایید تا در روند پیگیری پرونده های شما در قوه قضاییه خللی ایجاد نگردد.


 برای دریافت رمز شخصی به دفاتر قضایی شهر خود مراجعه کنید. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

روبیکا اپلکیشنی همه کاره


ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید یک فیلم را به صورت آنلاین مشاهده کنید و یا بخواهید یک قسمت از یک سریال و یا مسابقه را که به پخش آن از تلوزیون نرسیده اید به صورت آنلاین ببینید . اما در این صورت حجم و مصرف اینترنت به طور سرسام آوری برای شما افزایش پیدا می کند . این روز ها همه ی شما در مورد اپلکیشن روبیکا شنیده اید . اما سوال اینجا است که آیا اینترنت روبیکا رایگان است ؟ قابلیت های روبیکا چیست ؟ در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص اپلکیشن روبیکا برای شما دوستان عزیز صحبت کنیم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

غیر فعال کردن تبلیغات در kmplayer


KMplayer یکی از محبوب ترین نرم افزار های پخش کننده است که در نسخه های قبل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده بود. اما در نسخه های جدید آن شاهد تبلیغاتی هستیم که با اجرا شدن نرم افزار رو به روی ما قرار می گیرد. این تبلیغات را اگر غیر فعال نکنید مجبور هستید که با هر بار اجرای تبلیغات آن را ببندید. در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک دو روش را به شما آموزش می دهیم تا به کمک آن تبلیغات Kmplayer را غیر فعال کنید. همچین در مقاله ای مشکل زیر نویس فارسی در KMplayer را برایتان توضیح دادیم تا به کمک آن مشکل زیر نویس فارسی این نرم افزار را هم حل کنید.

KM player در جدید ترین نسخه ی خود بخشی را برای تبلیغات قرار داده است که با باز کردن برنامه در صفحه ظاهر می شوند و جنبه تبلیغ محصولی را دارد. هنگام پخش نرم افزار این تبلیغات آزار دهنده بوده و از دید کاربر این ویژگی نقطه ضعف کا ام پلیر به حساب می آید. اما شما می توانید به راحتی از طریق راه حل هایی این تبلیغات را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن تبلیغات kmplayer می توانید از دو روش زیر استفاده نمایید :



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

رفع مشکل عدم نمایش آیکون های دسکتاپ


در ویندوز 10 بسیار دیده می شود که آیکون های دسکتاپ ناپدید شده و نمی توان آن ها را دید. در این مواقع کاربران بر این باورند که سیستم آنها ویروسی شده و یا نیاز به ریختن ویندوز جدید دارد. اما ناپدید شدن آیکون های دسکتاپ در ویندوز دلایلی دارد که با راه کار های ساده قابل حل است.  در ادامه با هیواتک همراه باشید تا این راهکارها را مرور کنیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

اینستاگرام مخرب‌ترین شبکه مجازی است


به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: با مطرح‌شدن رفع انحصار از پیام‌رسان‌ها و ایجاد فضای رقابتی برای حضور و دیده‌شدن پیام‌رسان‌های داخلی بسیاری از کانال‌های تلگرامی با محتواهای خاصی همچون قمار و پوکر یا جادوگری و فالگیری و همچنین کانال‌هایی با محتوای سیاسی و اخلالگر امنیت از همین حالا خودشان را آماده کرده‌اند تا از تلگرام بهاینستاگرام کوچ کنند! هر چند همین حالا هم مافیایی در اینستاگرام وجود دارد که در صفحات پر‌بیننده‌ای که به شاخ‌های اینستاگرام مشهورند مشغول تبلیغات برای سایت‌های قمار و پوکر هستند. اینستاگرام شبکه‌ای است که در تمام دنیا به‌عنوان مخرب‌ترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود و قابلیت بالایی برای اقدامات مجرمانه و ضد‌امنیتی دارد و هر‌از‌چند‌گاه خبر انحلال باندهای زیر‌زمینی که در این شبکه و در قالب شبکه‌های مدلینگ فعالیت دارند، رسانه‌ای می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech

وزارت ارتباطات مرجع فیلترینگ نیست


به گزارش ایسنا، شدت گرفتن مباحث و برخی نگرانی‌ها در فضای مجازی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی و مخصوصا تلگرام از صحبت‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آغاز شد که تاکید کرد ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون اما این تعداد سرریز می‌شوند و وقتی تلگرام از مدار خارج شد، مردم به یک سامانه ملی روی می‌آورند. او این را هم گفت که در رابطه با نگرانی‌هایی که رسانه‌های بیگانه بیشتر به آن دامن می‌زنند که سامانه‌های داخلی ایمن نیست یا مسائلی از این دست، به لحاظ بسترسازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده‌ای دارد، صورت می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyva tech