کمپانی اپل قابلیت Do not disturb را به همراه ios 6 به کاربران خود ارائه داد ، اما سوال اینجاست که Do not disturb چیست و چه قابلیت هایی دارد ، در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص Do not disturb آیفون و کاربرد Do not disturb در ایفون برای شما دوستان عزیز صحبت کنیم ، همچنین مطالعه مقاله های آیفون X ، مشکل تاچ گوشی آیفون ، پر شدن حافظه آیفون ، فراموش کردن پسورد آیفون را به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم .

 




قابلیت Do not disturb ایفون

Do not disturb یا همان مزاحم نشوید قابلیتی است که در بعضی از مواقع در شرایط مختلف بسیار کاربردی است . مثلا برای زمانی که شما در جلسه امتحان و یا جلسه های کاری هستید با فعال کردن حالت Do not disturb می توانید با خیال راحت به دیگر کار های مهم خود برسید چرا که Do not disturb در ایفون باعث می شود که هیچ گونه صدا و لرزشی از گوشی شما پخش نشود یکی دیگر از کاربرد Do not disturb در ایفون تنظیم کردن آن برای زمان خاصی از شبانه روز است مثلا وقتی می خواهید استراحت کنید و یا بخوابید می توانید برای Do not disturb در ایفون خود یک باز زمانی را مشخص کنید که مثلا از ساعت 11 شب تا 9 صبح گوشی شما به حالت Do not disturb برود و اجازه هیچ گونه مزاحمتی را به کسی ندهد . Do not disturb در گوشی آیفون تنظیماتی دارد که بسیاری از مشکلات شمارا حل می کند . در ادامه در خصوص تنظیمات و کاربرد Do not disturb در ایفونبرای شما دوستان عزیز صحبت می کتیم .

 




کاربرد Do not disturb در ایفون

کاربرد های Do not disturb در ایفون در تنظیمات Do not disturb قرار دارد برای شناخت کاربرد های قابلیت Do not disturb ایفون باید با تنظیمات Do not disturb آشنایی پیدا کنید . تنظیمات Do not disturb در ایفون به شرح ذیل است :
- برای ورود به تنظیمات Do not disturb در ایفون باید وارد قسمت settings آیفون خود شوید . برای انجام این کار روی آیکون چرخ دنده در برنامه های آیفون خود تپ کنید .
- بعد از ورود به تنظیمات روی آیکون ماه بنفش که همان آیکون Do not disturb است تپ کنید .

 


- صفحه تنظیمات Do not disturb برای شما باز می شود برای فعال کردن Do not disturb باید گزینه Do not disturb را فعال کنید . البته در صورتی که فقط قصد فعال کردن Do not disturb را داشته باشید به جز این روش می توانید از طریق control center که در صفحه اصلی است و با سوایپ کردن پایین به بالا باز می شود ، Do not disturb در ایفون را فعال کنید .
- گزینه دوم که در صفحه تنظیمات Do not disturb مشاهده می کنید scheduled است . این گزینه برای زمانبندی فعال سازی Do not disturb در ایفون شماست . با فعال کردن این گزینه یک گزینه دیگر نیز فعال می شود که باید مشخص کنیم از چه ساعتی تا چه ساعتی حالت Do not disturb در ایفون شما به صورت اتوماتیک فعال شود . برای انجام این کار ابتدا روی گزینه from to تپ کنید سپس در مقابل گزینه from زمانی که می خواهید از آن تایم Do not disturb فعال شود و در مقابل to زمانی که می خواهید تا آن تایم Do not disturb فعال باشد را مشخص کنید .

 


- گزینه بعد silence است که دو حالت را در اختیار شما می گذارید ، در صورتی که گزینه always را انتخاب کنید حالت Do not disturb در ایفون شما در هر شرایطی فعال است . در صورتی که گزینه while iphone is locked را انتخاب کنید قابلیت Do not disturb ایفون برای شما تنها در حالتی که گوشی شما قفل است فعال می شود .
- در بخش phone گزینه allow calls from از شما می خواهد که اجازه تماس را به کدام دسته از مخاطبین شما بدهد ، با تپ کردن روی گزینه allow calls from یک صفحه جدید برای شما باز می شود که شامل گزینه های ذیل است :

 

• Every one : با انتخاب این گزینه در حالت فعال بودن Do not disturb هر کسی می تواند با شما تماس بگیرد .
 No one : با فعال کردن این گزینه هیچ شخصی توانایی تماس با شما را ندارد .
 Favorites : در صورت فعال بودن این گرزینه تنها لیست favorites شما می توانند با شما تماس بگیرند .
 All contacts : در صورت انتخاب این گزینه همه مخاطبین شما می توانند به شما تماس بگیرند .

 


- در صورت فعال بودن گزینه repeated calls اگر کسی بیشتر از 2 بار در یک بازه زمانی کم مثلا یک دقیقه با شما تماس بگیرد بدین منظور که کار واجبی دارد حالت Do not disturb برای شما غیر فعال می شود .
- بخش Do not disturb while driving مربوط به حالت رانندگی است که با تپ کردن روی گزینه active یک صفحه برای شما باز می شود که شامل گزینه های ذیل است :

 

 Automatically : با فعال بودن این گزینه حالت Do not disturb برای شما به صورت اتوماتیک هنگامی که در حال رانندگی هستید فعال می شود .
 When connected to car Bluetooth : با فعال کردن این گزینه هنگامی که گوشی شما به بلوتوث ماشین متصل می شود قابلیت Do not disturb ایفون برای شما فعال می شود .
 Manually : با فعال بودن این گزینه شما به صورت دستی می توانید حالت Do not disturb را فعال کنید .

 


- گزینه auto reply to برای پاسخ گویی به صورت خودکار است.

 

 





منبع : قابلیت Do not disturb ایفون



هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز , وقتی آیفون هنگ میکند چه باید کرد؟ , راهنمای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون , معرفی پیام رسان گوگل الو ویژگی های آن , رفع مشکل ورود به اینستاگرام , اتصال به کامپیوتر دیگران از طریق اینترنت , بررسی و رفع مشکل نصب زاپیا برای ویندوز , مزیت ویندوز فون نسبت به اندروید , چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ , حالت روح تلگرام چیست؟  , رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام , علت قطع شدن وای فای مودم چیست ؟ , چگونه اینترنت همراه اول را فعال کنیم؟  , باز کردن قفل گوشی اندروید  , فراموش کردن اپل آیدی , دلایل کند بودن ویندوز 10 , مک فیلتر در مودم دی لینک , آپدیت تلگرام 4.5 , آموزش تغییر رمز جیمیل , حل مشکل ماندن روی لوگو اپل , پر شدن حافظه آیفون , ارور 3194 هنگام ریستور آیفون , ویرایش جیمیل و تغییر شماره تلفن جیمیل , راهنمای نرم افزار اندروید سامانه ثنا , فراموش کردن سوالات امنیتی اپل آیدی , فعال کردن Find My iPhone , پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده , چگونه کش تلگرام را پاک کنیم ؟ , دادن مک ادرس به مودم tp-link , مک فیلترینگ مودم زایکسل , نصب کارت صدا , عمودی نوشتن در ورد , ریکاوری عکسهای پاک شده تلگرام , ارور ساخت اکانت اینستاگرام , باز کردن قفل گوشی سامسونگ , پاک کردن other ایفون , رفع مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ( ویندوز7 , 8.1 , 10 ) , مشکل روشن نشدن آیفون , تشخیص گوشی قاچاق از گوشی اصل , کد تست گوشی سامسونگ ( کد های مخفی سامسونگ ) , فارسی کردن زبان اینستاگرام , فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول , مسدود کردن تماس های دریافتی ایفون , حذف اپل آیدی , گذاشتن پیام ثابت در لایو استوری , آنبلاک کردن در اینستاگرام , چگونه کلش را سیو کنیم ؟  , دو قراردادی که آتیه‌سازان را با مشکل مواجه کرد  , خانه‌های روستایی بیمه می‌شوند , صرف‌نظر از درآمد مالیاتی به بهای افزایش ضریب نفوذ بیمه , ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟ , بعد از سرقت یا گم شدن گوشی همراه باید چکار کنیم؟  , نسخه به‌روزرسانی شده برای آیفون‌ها منتشر شد , کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟ , آئین‌نامه حمایت‌های قضایی از دانشجویان ابلاغ شد , شکایت از تعیین سقف حقوق برای مقامات و مدیران دولتی , منابع درمان تامین اجتماعی را به خزانه نریزید , گلایه کارگران از مجلس به‌خاطر مصوبه ضد تأمین اجتماعی در بودجه ۹۷ , کاهش 4.4 درصدی موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان , تسک میران، وارد کننده قانونی و رسمی محصولات MI در ایران , رجیستری تبلت پس از رفع موانع واردات , شیائومی مشمول رجیستری شد , عرضه قانونی محصولات برند MI در ایران