از یک سالگی استوری اینستاگرام مدتی است که می گذرد. بدون شک شما هم از قابلیت ها محبوب اینستاگرام نظیر  ارسال گیف در استوری ، ارسال استوری به دایرکت ، دانلود استوری و مخفی کردن استوری اینستاگرام استفاده کرده اید. در ادامه توضیح خواهیم داد که قابلیت استوری اینستاگرام چگونه رقیب جدی خود یعنی اسنپ چت را بر کنار کرد. با هیواتک همراه باشید.

 

اگر استوری اینستاگرام برایتان نشان داده نمی شود مقاله ی باز نشدن استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

 

 



بخش Story برنامه محبوب اینستاگرام که در واقع از یک کلون اسنپ‌چت (Snapchat) تشکیل یافته به عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از بزرگترین برنامه ارتباطی بصری در جهان (یعنی اینستاگرام) یک سالگی خود را گذراند. نیمی از کسب و کار در سراسر جهان در ماه گذشته محتواهایی برای بخش Story اینستاگرام ایجاد و تولید کرده‌اند و به طور متوسط مصرف این برنامه به ۳۲ دقیقه در روز برای افراد زیر ۲۵ سال و ۲۴ دقیقه در روز برای کسانی که ۲۵ و بالاتر دارند افزایش یافته است. اگر هدف فیسبوک و بنیان‌گذاران آن توقف فعالیت اسنپ چت باشد باید گفت این ماموریت را با راه‌اندازی و اجرا بخش Story در آگوست سال گذشته، با موفقیت انجام داده‌اند.  نرخ رشد کاربران ماهانه Snapchat از ۱۷٫۲٪ در هر فصل به ۵٪ کاهش یافته است، در حالی که قیمت سهم Snap از IPO 17 به ۱۳ دلار کاهش یافته است. Instagram Stories در حال حاضر ۲۵۰ میلیون کاربر روزانه دارد درحالی که Snapchat چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون کاربر دارد. استفاده از برنامه اینستاگرام در هر روز بیش از ۳۰ دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است که طبق ادعاهای شرکت اسنپ چت این میزان در حال حاضر یک مقدار متوسط بوده و است. اخبار منتشر شده درباره افزایش استفاده روزانه از اینستاگرام باعث شده که سهم برنامه اسنپ چت به پایین‌ترین حد خود یعنی به قیمت ۱۲٫۶۷ دلار کاهش پیدا کند.

 

 

 

 

اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تصویر محور موجود محسوب می‌شود. در سمت مقابل اسنپ چت هم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مشابه موجود است. اما به نظر شما کدامیک از این دو اپلیکیشن نسبت به یکدیگر برتری دارند؟  اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موبایلی موجود به شمار می‌رود. این برنامه روز به روز در حال پیشرفت است و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. این شبکه اجتماعی که مبتنی بر اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه است، توانسته به شدت در بین کاربران محبوبیت پیدا کند و ظاهرا در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ عرضه شد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده شد. حال می‌توان اینستاگرام را پرطرفدارترین و بهترین شبکه اجتماعی تصویر محور موجود خطاب کرد. در سمت مقابل برنامه اسنپ چت (Snapchat) قرار دارد که تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است. این اپلیکیشن در اواخر سال ۲۰۱۱ رسما عرضه شد و ویژگی‌های جالب توجهی دارد. اینستاگرام و اسنپ چت از برخی جوانب بسیار شبیه به هم هستند و یک ایده مشترک را دنبال می‌کنند. اصلی‌ترین وجه تشابه مابین این دو اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی مربوط به تصویر محور بودن آن‌هاست. کاربران اینستاگرام و اسنپ چت باید تلاش کنند تا ویدیوهای کوتاه و عکس‌های جالبی را برای مخاطبین خود اشتراک گذاری نمایند. سال گذشته اینستاگرام قابلیت جدیدی را ارائه کرد که استوریز (Instgram Stories) نام دارد. این قابلیت شاید برای کاربران اینستاگرام جدید و نو به نظر برسد اما کاربران اسنپ چت به خوبی با آن آشنا هستند. ایده مربوط به طراحی و ارائه قابلیت استوریز اینستاگرام به طور کامل از اسنپ چت کپی‌برداری شده است.

 

 

 

 

اولین و محسوس‌ترین دلیلی که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت قدرتمندتر و بهتر می‌کند مربوط به سهولت استفاده و افزایش قابلیت‌های آن است. اینستاگرام روز به روز در حال گسترش قابلیت‌های اپلیکیشن خود است و رابط کاربری آن را به شیوه‌ای طراحی کرده که کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در سمت مقابل اسنپ چت دارای قابلیت‌هایی است که به سادگی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و برای آشنایی با آن‌ها باید زمان نسبتا زیادی صرف شود. بنابراین سهولت استفاده و افزایش چشمگیر قابلیت‌های اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن اسنپ چت محسوب می‌شود. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، هم اکنون اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! این موضوع در حالی است که تعداد کاربران فعال اسنپ چت چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون نفر است. بنابراین اینستاگرام از نظر عددی و تعداد کاربران نسبت به اسنپ چپ برتری محسوسی دارد. از آنجایی که اغلب کاربران این دو شبکه اجتماعی به شدت در تلاش هستند که تعداد لایک‌های پست‌های خود را افزایش دهند، برتری عددی و مرتبط با تعداد کاربران اینستاگرام بیش از پیش حائز اهمیت می‌شود! بنابراین ضمن مقایسه اینستاگرام با اسنپ چت (Snapchat) باید اشاره کرد که تعداد کاربران اینستاگرام به شدت بیشتر از اسنپ چت است و این امر از مزیت‌های اینستاگرام محسوب می‌شود.

 

 

مقاله ی دیلیت اکانت اینستاگرام را نیز مطالعه کنید تا بدون هزینه اکانت خود را حذف کنید.

 

 

 

 

 

 

  • اصلی‌ترین ویژگی اسنپ چت که آن را در مقایسه با هر اپلیکیشن دیگری برتر می‌کند مربوط به فیلترهای جالب و منحصر به فرد این اپلیکیشن است. فیلترهای ارائه شده در اسنپ چت مبتنی بر جنبه‌های خاصی از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) هستند و بهترین ویژگی آن به شمار می‌روند. این فیلترها اغلب با به روز رسانی‌های نسبتا زود به زود همراه می‌شوند و کاربر را قادر می‌سازند تا نسبت به ضبط ویدیو یا عکس‌های جالب و مبتنی بر فیلترهای خاص وارد عمل شود. بنابراین فیلترهای جالب و منحصر به فرد اسنپ چت اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به اینستاگرام را شامل می‌شوند.
  • استراتژی عملکردی یا اصطلاحا فرهنگ مجازی اغلب کاربران اسنپ چت در مقایسه با اینستاگرام کاملا متفاوت است. اگر دقت کرده باشید در اینستاگرام عموما افراد پست‌هایی ارسال می‌کنند که در آن ژست‌های جدی دارند و حتی بسیاری از افراد از اینستاگرام به منظور گسترش فعالیت‌های تجاری خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام حتی در این راستا قابلیت بیزینس پروفایل را معرفی کرده بود. اما فرهنگ و رویه‌ای که در اسنپ چت شاهد آن هستیم کاملا متفاوت است. در اسنپ چت کاربران بیشتر در پی اشتراک گذاری لحظات شاد خود هستند و سعی دارند تا حالتی سرگرم کننده را ایجاد کنند. در اسنپ چت کمتر شاهد اشتراک گذاری عکس‌هایی جدی و با ژست‌های غیر طبیعی و مشابه با اینستاگرام خواهید بود. البته باید اشاره کنیم که این رویه چندان در رابطه با کاربران داخلی صدق نمی‌کند!

 

 

 

 

در پایان ۱۰ هشتگ محبوب در استوری‌ها عبارتند از: #GOODMORNING #WORK #GOODNIGHT #MOOD #HAPPYBIRTHDAY #TBT #LOVE #HOME #BOMDIA #RELAX

Bomdia در واقع همان Hello یا Good Day پرتغالی است. پنج تگ محبوب مکان هم جاکارتا، سائوپائلو، نیویورک، لندن بریتانیا و مادرید اسپانیا هستند. آمار پنج فیلتر محبوب هم منتشر شده که شامل گوش سگ، ماسک خواب، گوش خرگوش، عشق و گوش کوآلا هستند. یک سال از اضافه شدن Stories به اینستاگرام می‌گذرد و تا به امروز تغییرات زیادی در ماهیت اصلی سرویس ایجاد شده است. کاربران اینستاگرام همانند کاربران اسنپ‌چت می‌توانند به‌کمک استوری ویدیو‌های کوتاه بگیرند و ویرایش کنند با این تفاوت که قابلیت‌های اشتراک گذاری کامل‌تر اینستاگرام بستری حتی بهتر از اسنپ‌چت را در این زمینه فراهم کرده است.





منبع مقاله>> کلیک






منبع : از قابلیت استوری اینستاگرام یک سال و اندی می گذرد!






هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز , وقتی آیفون هنگ میکند چه باید کرد؟ , راهنمای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون , معرفی پیام رسان گوگل الو ویژگی های آن , رفع مشکل ورود به اینستاگرام , اتصال به کامپیوتر دیگران از طریق اینترنت , بررسی و رفع مشکل نصب زاپیا برای ویندوز , مزیت ویندوز فون نسبت به اندروید , چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ , حالت روح تلگرام چیست؟  , رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام , علت قطع شدن وای فای مودم چیست ؟ , چگونه اینترنت همراه اول را فعال کنیم؟  , باز کردن قفل گوشی اندروید  , فراموش کردن اپل آیدی , دلایل کند بودن ویندوز 10 , مک فیلتر در مودم دی لینک , آپدیت تلگرام 4.5 , آموزش تغییر رمز جیمیل , حل مشکل ماندن روی لوگو اپل , پر شدن حافظه آیفون , ارور 3194 هنگام ریستور آیفون , ویرایش جیمیل و تغییر شماره تلفن جیمیل , راهنمای نرم افزار اندروید سامانه ثنا , فراموش کردن سوالات امنیتی اپل آیدی , فعال کردن Find My iPhone , پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده , چگونه کش تلگرام را پاک کنیم ؟ , دادن مک ادرس به مودم tp-link , مک فیلترینگ مودم زایکسل , نصب کارت صدا , عمودی نوشتن در ورد , ریکاوری عکسهای پاک شده تلگرام , ارور ساخت اکانت اینستاگرام , باز کردن قفل گوشی سامسونگ , پاک کردن other ایفون , رفع مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ( ویندوز7 , 8.1 , 10 ) , مشکل روشن نشدن آیفون , تشخیص گوشی قاچاق از گوشی اصل , کد تست گوشی سامسونگ ( کد های مخفی سامسونگ ) , فارسی کردن زبان اینستاگرام , فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول , مسدود کردن تماس های دریافتی ایفون , حذف اپل آیدی , گذاشتن پیام ثابت در لایو استوری , آنبلاک کردن در اینستاگرام , چگونه کلش را سیو کنیم ؟  , دو قراردادی که آتیه‌سازان را با مشکل مواجه کرد  , خانه‌های روستایی بیمه می‌شوند , صرف‌نظر از درآمد مالیاتی به بهای افزایش ضریب نفوذ بیمه , ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟ , بعد از سرقت یا گم شدن گوشی همراه باید چکار کنیم؟  , نسخه به‌روزرسانی شده برای آیفون‌ها منتشر شد , کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟ , آئین‌نامه حمایت‌های قضایی از دانشجویان ابلاغ شد , شکایت از تعیین سقف حقوق برای مقامات و مدیران دولتی , منابع درمان تامین اجتماعی را به خزانه نریزید , گلایه کارگران از مجلس به‌خاطر مصوبه ضد تأمین اجتماعی در بودجه ۹۷ , کاهش 4.4 درصدی موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان , تسک میران، وارد کننده قانونی و رسمی محصولات MI در ایران , رجیستری تبلت پس از رفع موانع واردات , شیائومی مشمول رجیستری شد , عرضه قانونی محصولات برند MI در ایران