کتابخانه ملی ایران که بیش از 80 سال از تاسیس آن می گذرد از مهمترین مراکز پژوهشی ، آموزشی و علمی خدماتی است که تحت ریاست ریاست جمهوری می باشد.
عضویت در کتابخانه ملی ایران از طریق یک سامانه اینترنتی انجام می شود. ما در این مقاله شرایط و نحوه عضویت در کتابخانه ملی را شرح می دهیم.


 عضویت در کتابخانه ملی ایران به صورت اینترنتی انجام می شود. 


ساعت کاری کتابخانه ملی و آدرس کتابخانه ملی ایران

با توجه به ادغام دو سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی و کتابخانه ملی ، اکنون دو ساختمان اصلی برای این نهاد وجود دارد. ساختمان کتابخانه ملی ایران در بزرگراه شهید حقانی تهران و ساختمان گنجینه اسناد ملی ایران در خیابان میرداماد واقع است.
ساعت کاری کتابخانه ملی ایران در شش ماهه اول سال از 8 صبح الی 10 شب و در شش ماهه دوم سال از 8 صبح الی 9 شب می باشد.


شرایط عضویت در کتابخانه ملی ایران

برای عضو شدن در کتابخانه ملی باید در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ، کارشناسی ارشد پیوسته ترم 9 به بالا ، سطح سه حوزه و دکترای حرفه ای باشید. البته افراد دیگری نیز می توانند با مدرک دیپلم از خدمات سازمان استفاده کنند که به تفکیک در این قسمت مشخص شده اند.


 در صورت بروز مشکل در هنگام ثبت نام در کتابخانه ملی ایران ، در ساعات بعد تلاش کنید. 


راهنمای عضویت در کتابخانه ملی ایران

حال که با این نهاد آشنا شده ایم باید بصورت اینترنتی در سایت کتابخانه ملی ثبت نام کنیم تا بتوانیم از خدمات این نهاد استفاده کنیم.
برای ثبت نام در کتابخانه ملی ایران وارد سایت زیر شوید:

http://opac.nlai.ir/opac-prod/realPerson/request.do?command=gotoConditionsPage

 

 

همانطور که در قدم اول ملاحظه می کنید ، شما باید ابتدا شرایط و مقررات را مطالعه کرده و سپس وارد مرحله دوم ثبت نام شوید.
در مرحله بعدی فرم درخواست مشخصات فردی شما به نمایش در می آید که باید با دقت نسبت به تکمیل آن اقدام کنید.
یکی از مهمترین فیلدهای این فرم مربوط به شناسه کاربر و رمز عبور است. آنها را به گونه ای انتخاب کنید که همیشه در یاد شما بماند چرا که همه خدمات حضوری سازمان با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور قابل ارائه است.
آخرین مدرک تحصیلی خود را نیز به درستی وارد نمایید زیرا در اولین مراجعه شما این مورد بررسی می گردد.
پس از تکمیل و تایید فرم ، به شما اعلام می شود که تا 4 روز کاری نسبت به مراجعه به کتابخانه اقدام کرده و اصل مدارک خود را به همراه داشته باشید. سایر مدارکی که نیاز است به همراه داشته باشید نیز در صفحه پایانی ثبت نام به شما اعلام می شود.
پس از تایید فرآیند عضویت شما ، شما یکی از اعضای کتابخانه ملی ایران شده و می توانید از خدمات این سازمان استفاده کنید.


منبع : راهنمای عضویت در کتابخانه ملی


هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز , وقتی آیفون هنگ میکند چه باید کرد؟ , راهنمای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون , معرفی پیام رسان گوگل الو ویژگی های آن , رفع مشکل ورود به اینستاگرام , اتصال به کامپیوتر دیگران از طریق اینترنت , بررسی و رفع مشکل نصب زاپیا برای ویندوز , مزیت ویندوز فون نسبت به اندروید , چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ , حالت روح تلگرام چیست؟  , رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام , علت قطع شدن وای فای مودم چیست ؟ , چگونه اینترنت همراه اول را فعال کنیم؟ , فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل , راهنمای تنظیمات اینترنت همراه رایتل , رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 7 , چگونه می توان فهمید چه کسانی از اینستاگرام من بازدید کرده اند ؟ , دلیل باز نشدن سایت با اینترنت گوشی , آموزش هارد ریست و سافت ریست ویندوز فون , نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر , راهنمای دانلود عکس از اینستاگرام , هیواتک به رفع مشکلات رایانه کمک می کند , جلوگیری از دانلود خودکار در تلگرام , راهنمای ثبت نام در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی , راهنمای ثبت نام اینترنتی جواز کسب , راهنمای تغییر شماره تلفن تلگرام , راهنمای عضویت در کتابخانه ملی , چگونه گروه تلگرام را مخفی کنیم , راست چین کردن در اکسل و راست به چپ کردن نمودار در اکسل