همانطور که می دانید در پیام رسان تلگرام ، پس از خواندن پیام دوستان خود ، دو تیک در کنار پیغام خوانده شده قرار می گیرد که مشخص می کند شما پیغام دوست خود را خوانده اید. این موضوع برای ارسال کننده ی پیغام مهم است که بداند شما پیغام او را خوانده اید یا خیر.

اما گاهی اوقات نیاز است این مورد انجام نشود. یعنی شما دوست دارید پیغام خود را در تلگرام بخوانید اما تیک دوم تلگرام در کنار پیغام دریافتی به نمایش در نیاید. این یعنی اینکه شما نمی خواهید دوست تان بداند پیغام او را خوانده اید.


 حذف تیک دوم تلگرام ; ترفندی برای جلوگیری از مشخص شدن خواندن پیام ها 


ترفند تیک دوم نخوردن در تلگرام

جلوگیری کردن از تیک خوردن پیام ها بعد از خواندن در تلگرام ، به وسیله یک ترفند در خود تلگرام قابل انجام است. به این صورت که شما باید وارد تنظیمات تلگرام گوشی خود شده و وارد قسمت Notification and sounds شوید. حال در قسمت Popup Noًtification چندین گزینه برای شما به نمایش در می آید که برای تیک نخوردن پیام ها در تلگرام ، در ادامه به آن می پردازیم.


تنظیمات خواندن پیام ها بدون زده شدن تیک دوم

برای مشخص شدن چگونگی اعلام دریافت پیام در تلگرام ، شما باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

 

 

No popup: اگر این گزینه را فعال کنید پنجره نمایش پیام دریافتی بر روی گوشی شما به نمایش در نمی آید.

Only when screen on: در صورت انتخاب این گزینه، در صورتی که صفحه نمایش گوشی شما روشن بوده و در حال کار باشید ، پیغام جدید به صورت پنجره پاپ آپ بر روی صفحه به نمایش در می آید و شما می توانید آن پیام را بدون خوردن تیک دوم در کنار آن ، بخوانید.

Only when screen off: اگر این گزینه را انتخاب کنید اجازه می دهید در صورتی که گوشی شما قفل و صفحه نمایش شما خاموش باشد ، پنجره نمایش پیغام جدید برای شما به نمایش در آید. در این حالت نیز تیک دوم پیام زده نمی شود و شما به راحتی می توانید پیام دوستان تان را بخوانید.

Always show popup: این گزینه ترکیب دو مورد فوق است. یعنی در هر صورت (چه روشن بودن صفحه نمایش گوشی و چه قفل بودن گوشی) پیام جدید را به صورت پنجره پاپ آپ نمایش می دهد.

توجه کنید که در حالات فوق تیک دوم در کنار پیام دریافتی زده نمی شود.


 خواندن پیام ها بدون زده شدن تیک دوم به وسیله نرم افزار 


حالت روح تلگرام را چگونه فعال کنیم ؟

علاوه بر امکانات فوق که در خود پیام رسان تلگرام قابل دسترس است ، می توان با استفاده از نرم افزارهای غیر رسمی دیگر نظری موبوگرام حالت روح تلگرام را فعال کرد که ما در مقاله مجزایی به طور کامل به آن پرداخته ایم:

حالت روح تلگرام چیست ؟


منبع : چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم ؟


هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز , وقتی آیفون هنگ میکند چه باید کرد؟ , راهنمای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون , معرفی پیام رسان گوگل الو ویژگی های آن , رفع مشکل ورود به اینستاگرام , اتصال به کامپیوتر دیگران از طریق اینترنت , بررسی و رفع مشکل نصب زاپیا برای ویندوز , مزیت ویندوز فون نسبت به اندروید , چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ , حالت روح تلگرام چیست؟