کاربرانی که برای اتصال به اینترنت از مودم استفاده می کنند معمولا اطلاعات کمی از تنظیمات مودم خود دارند ، صفحه تنظیمات مودم های مختلف با یکدیگر متفاوت است ، به عنوان مثال صفحه تنظیمات مودم زایکسل با تنظیمات مودم تی پی لینک خیلی فرق دارد . برای اطلاع از تنظیمات مودم زایکسل و تی پی لینک می توانید مقاله های راهنمای تنظیمات مودم zyxel و کانفیگ مودم تی پی لینک را مطالعه کنید . یکی از علت های کانفیگ کردن مودم مشکلات اتصال به اینترنت و بالا بردن امنیت مودم است ، در صورتی که مشکل شما وصل نشدن اینترنت است می توانید مقالهتنظیمات اینترنت را مطالعه کنید . در خصوص مودم تی پی لینک برای بالا بردن امنیت مودم tp-link می توانید مقاله جلوگیری از هک وای فای مودم tp-link را مطالعه کنید ، به طور کلی یکی از روش های بالا بردن امنیت در مودم ، تغییر آی پی مودم است . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص تغییر آی پی مودم دی لینک صحبت کنیم . در آینده برای افزایش امنیت مودم تی پی لینک و زایکسل روش تغییر آی پی آدرس در مودم را به طور مفصل شرح می دهیم .

 




فهمیدن آی پی مودم

همانطور که گفتیم یکی از روش های بالا بردن امنیت مودم ، تغییر آی پی پیش فرض مودم است . برای تغییر آدرس آی پی مودم باید بدانیم که آی پی مودم چیست ؟ در واقع آی پی یک آدرس است و از اعداد سه رقمی و کمتر تشکیل شده است که با نقطه از یک دیگر جدا می شوند . این آدرس برای رسیدن به صفحه تنظیمات مودم شما در نظر گرفته شده است . آی پی آدرس اکثر مودم ها 192.168.1.1 و یا 192.168.0.1 است . در صورتی که در نوار سرچ این آدرس ها را سرچ کردید اما صفحه تنظیمات شما باز نشد می توانید از طریق دفترچه مودم یا خواندن اطلاعات روی دستگاه مودم خود آی پی آدرس آن را پیدا کنید . در صورتی که باز هم نتوانستید وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید برای اطمینان از درست بودن آدرس آی پی خود از قسمت Start ویندوز پنجره Command prompt را باز کرده و در آن دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید. در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید.

 

 

 




تغییر آی پی مودم دی لینک ( تغییر آی پی مودم dlink )

در بخش قبل در مورد پیدا کردن آی پی آدرس مودم توضیح دادیم ، در این قسمت می خواهیم روش تغییر آی پی مودم adsl را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم . در مودم دی لینک برای تغییر آی پی مودم dlink مراحل زیر را انجام دهید :
- در نوار سرچ 192.168.0.1 را تایپ کنید و enter را بزنید .
- برای ورود به تنظیمات مودم دی لینک باید user name و password خود را وارد کنید . در صورتی که قبلا آن را تغییر نداده باشید یوز و پسورد شما هر دو admin است .
- صفحه تنظیمات مودم برای شما باز می شود .
- وارد سر برگ SETUP شوید .
- زیر شاخه Local Network را انتخاب کنید .
- در قسمت Router settings در بخش router IP Address آی پی مودم خود را تغییر دهید .
- روی گزینه save کلیک کنید .
تغییر آی پی مودم دی لینک شما انجام شد .

نکته : محدوده تغییر آی پی مودم dlink شما 33 تا 254 است .

 

 




منبع : تغییر آی پی پیش فرض مودم




هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , کد تست گوشی سامسونگ ( کد های مخفی سامسونگ ) , فارسی کردن زبان اینستاگرام , فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول , مسدود کردن تماس های دریافتی ایفون , حذف اپل آیدی , گذاشتن پیام ثابت در لایو استوری , آنبلاک کردن در اینستاگرام , چگونه کلش را سیو کنیم ؟ , سوابق بیمه - سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را چگونه مشاهده کنیم ؟ , اشتراک گذاری عکس و فیلم در اینستاگرام , خواندن دایرکت بدون سین خوردن در اینستاگرام