در صورتی که قصد ارتقا فریمور ، نصب رام و فلش هواوی خود را دارید اما اطلاعات کافی در خصوص این کار را ندارید با مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک همراه باشید . قبلا به صورت مفصل در خصوص اینکه رام گوشی چیست توضیح دادیم و انواع رام اندروید یعنی رام رسمی و کاستوم رام را نیز معرفی کریدم . همچنین نحوه نصب رام سامسونگ را نیز برای شما عزیزان آموش دادیم . اما در مقاله امروز قصد داریم به طور اختصاصی در خصوص رام هواوی و فلش گوشی هواوی صحبت کنیم . همانطور که در سایر مقالات رام گوشی اشاره کریدم ، با توجه به حساس بودن عملیات نصب رام و فلش کردن گوشی ، در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این خصوص ، با کارشناسان هیواتک تماس بگیرید تا از راهنمایی های آن ها در این خصوص بهره مند شوید .

 

 


 قبل از نصب رام و فلش کردن گوشی هواوی خود ، حتما از اطلاعات آن بکاپ تهیه کنید . 

پیش نیاز های فلش گوشی هواوی

این آموزش مختص کاربران گوشی های هواوی می باشد .
1- برای فلش کردن هواوی ( نصب رام رسمی هواوی ) حتما بررسی کنید که فضای حافظه شما کافی است یا خیر . حداقل فضای لازم شما برای نصب رام 8GB می باشد بنابراین اگر فضای حافظه داخلی گوشی شما کافی نیست MicroSD Card با فضای کافی تهیه کنید .


2- نکته دیگری که قبل از فلش گوشی هواوی خود باید به آن توجه کنید این است که اطمینان حاصل کنید که شارژ باتری کافی برای نصب رام داشته باشید . توصیه می شود که شارژ باتری شما بیشتر از 30% باشد .


3- نکته بعدی این است که حتما قبل از فلش کردن گوشی خود ، از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل در حین نصب رام ، نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات مهم خود نداشته باشید . توصیه می کنیم مقاله بکاپ گیری از اندروید را مطالعه نمایید .


4- قبل از فلش کردن گوشی هواوی خود ، باید فایل های دانلود را که ممکن است با پسوند Rar یا Zip باشد ، توسط نرم افزار های مربوطه از حالت فشرده خارج کنید تا فایلی با مشخصات و فرمت update.app بدست آورید .


5- به صورت کلی دو روش برای نصب رام هواوی وجود دارد Normal upgrade و Force upgrade . روش Normal upgrade مربوط به زمانی است که گوشی شما روشن است و دسترسی به تنظیمات آن میسر می باشد . و روش Force upgrade مربوط به زمانی است که گوشی شما به درستی لود نمی شود و دسترسی به تنظیمات آن وجود ندارد .

 

 

 




روش اول فلش هواوی ( نصب رام رسمی هواوی )

اولین روش برای نصب رام هواوی Normal upgrade می باشد که در مورد آن در قسمت قبل توضیح داده شد . برای نصب رام با این روش مراحل زیر را دنبال کنید :


1- اولین قدم برای این کار ، دانلود رام رسمی متناسب با مدل و کاست گوشی هواوی شما می باشد . برای فهمیدن مدل دقیق گوشی خود وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی خود شده و سپس به بخش About Phone وارد شوید . در قسمت Model number و Build number می توانید اطلاعات مربوط به مدل و شماره ساخت گوشی خود را مشاهده نمایید . شما باید رامی را دانلود کنید که هم مدل و هم کاست رام شما باشد و Build آن برابر یا بالاتر از Build شما باشد .

 

 

اما از کجا بفهمید که کاست و بیلد گوشی شما چیست ؟ فرض کنید شماره ساخت یا Build number گوشی شما MHA-L29C185B110 می باشد . در این صورت اسم دستگاه شما MHA-L29 است و شماره کاست رام شما C185 و Build number یا شماره ساخت رام شما B110 می باشد .


2- توصیه ما به شما این است که قبل از نصب رام و فلش گوشی خود Micro SD card خود را Format کنید . و آن را با فرمت FAT32 قالب بندی کنید .


3- فایل Update.zip را از حالت فشرده خارج کنید .


4- فولدر dload ( که فایل UPDATE.APP داخل آن است ) را به داخل Micro SD card خود کپی کنید .


5- حال در گوشی خود ، وارد قسمت شماره گیری شده و *#*#2846579#*#* سپس وارد قسمت ProjectMenu شده Software upgrade را انتخاب کرده و بعد SDcard upgrade را انتخاب کرده OK کنید .

 


6- حال فایل update.app که در SD card خود کپی کرده بودید را انتخاب کنید .


7- اکنون صفحه ای نمایش داده می شود که روند نصب رام را به شما نشان می دهد . تا پایان مراحل نصب منتظر بمانید .

 


8- بعد از پایان نصب رام ، گوشی شما به صورت اتوماتیک ری استارت خواهد شد .


9- توصیه می کنیم که بعد از انجام و پایان نصب رام هواوی ( فلش کردن گوشی هواوی ) ، گوشی خود را ریست فکتوری کرده و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا از بروز مشکلات احتمالی بعد از نصب رام ، جلوگیری شود . برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید :

 

Menu » Settings » Backup & Rest » Favtory data reset » Reset phone » Erase every things

 


 باید رامی را برای نصب دانلود کنید که هم مدل و هم کاست رام شما بوده و بیلد آن برابر یا بالاتر از بیلد شما باشد . 


روش دوم فلش گوشی هواوی ( نصب رام رسمی هواوی )

روش دوم نصب رام هواوی Force upgrade می باشد که همانطور که قبلا گفته شد زمانی کاربرد دارد که گوشی شما درست لود نمی شود و نمی توانید به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید . برای فلش کردن گوشی هواوی خود با این روش مراحل زیر را دنبال کنید :


1- مثل روش قبلی ، مرحله اول برای ارتقا فریمور گوشی دانلود رام رسمی متناسب با مدل و کاست گوشی شما می باشد . به نکاتی که در روش قبلی گفته شد دقت کنید .


2- سپس Micro SD card خود را Format کنید .


3- فایل Update.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر dload را که فایل UPDATE.APP داخل آن است در Micro SD card خود کپی کنید .


4- بعد از کپی کردن فایل Update.app گوشی خود را خاموش کنید .


5- اطمینان حاصل کنید که گوش شما خاموش است .


6- حال دکمه های Volume بالا و Volume پایین را فشار داده و سپس دکمه Power را فشار دهید و به محض دیدن صفحه نصب رام کلیدها را رها کنید .

 


7- بعد از پایان مراحل نصب رام گوشی شما به صورت اتوماتیک ری استارت خواهد شد .

 

 

در پایان با طی مراحل Settings » About Phone » Build number بررسی کنید که ایا نسخه رام نصب شده درست است یا خیر . 

 

 






منبع : آموزش نصب رام هواوی ( فلش کردن گوشی هواوی )



هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , بیزینس پروفایل اینستاگرام و چگونگی تبدیل اکانت معمولی به بیزینس پروفایل , آموزش حذف کانال تلگرام و غیر فعال کردن leave channel , قیمت آیفون 8 ، زمان عرضه و ویژگی های آیفون 8 , راهنمای دایرکت اینستاگرام , راهنمای کرک نرم افزار های مختلف , آموزش فعال سازی iMessage و FaceTime بدون هدر رفتن شارژ سیم کارت , راهنمای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام , بررسی امنیت موبوگرام , 11 روش برای افزایش فالوور اینستاگرام , آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام , معرفی موبوگرام دوم , ترفندهایی برای مدیریت کانال تلگرام  , چگونه دو اکانت تلگرام در یک گوشی داشته باشیم  , مدیریت کانال تلگرام در کامپیوتر چگونه است ,  آموزش کار با بومرنگ اینستاگرام در آیفون , نحوه پیدا کردن کانال تلگرام , آپدیت اینستاگرام با قابلیت ارسال استوری به دایرکت   , آموزش بازیابی اطلاعات گوشی اندروید , چند روش برای ریکاوری عکسهای پاک شده اندروید , آموزش آپدیت آیفون به iOS11 , تنظیمات اینترنت و نحوه رفع مشکلات اتصال به اینترنت , آموزش دانگرید از iOS11 به iOS10 در آیفون , تنظیمات مودم اینترنت ADSL را بیاموزیم , آموزش فعال کردن 4g در اندروید و آیفون , آموزش گرفتن اسکرین شات آیفون , آموزش دانلود از یوتیوب , بررسی تخصصی دوربین آیفون 7 پلاس , رام گوشی و انواع رام اندروید , آموزش گذاشتن هشتگ در اینستاگرام , تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون , آموزش نصب رام , آموزش نصب رام هواوی ( فلش کردن گوشی هواوی )