شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک مشکل نرم افزاری خیلی بدقلق برای آیفون محبوبتان محبوبتان پیش آمده و در کمال ناباوری قصدریست فکتوری آیفون خود را دارید. و یا می خواهید آیفون تان را به کسی هدیه دهید و یا حتی بفروشید و ناچارید هرچه در آن دارید پاک کنید. این جاست که مجبور می شوید که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و یا به عبارت دیگر آیفون خود را ریست فکتوری کنید. و با این سوال مواجه می شوید که چگونه آیفون خود را ریست فکتوری کنیم ؟

هرچند پیش از آنکه مجبور به این کار شوید توصیه می کنیم حتما با مشاوران مرکز مشاوره رفع مشکلات موبایل و رایانه هیواتک مشورت کنید ولی اگر تصمیم خود را گرفته اید و به دنبال یک آموزش جامع می گردید در این مقاله روش های ریست فکتوری کردن آیفون را بطور کامل آموزش داده ایم.


 قبل از انجام ریست فکتوری آیفون همه جوانب کار و ریسک های احتمالی را در نظر بگیرید. 


نحوه ریست فکتوری نرم افزاری آیفون

در این روش کمترین آسیب به گوشی شما می رسد و در واقع مخصوص زمانی است که آیفون هنگ می کند. در ریست فکتوری نرم افزاری آیفونصرفا گوشی را ری استارت یا ریبوت می کنیم . به این شکل که کافی است انگشتتان را روی دکمه powerآیفون خود ( همان دکمه ای که با آن آیفون تان را خاموش و روشن یا قفل می کنید ) چند ثانیه نگه دارید و در نهایت آیفون خود را خاموش کنید. سپس برای روشن کردن دوباره بر خلاف دفعات قبل که فقط دکمه power را نگه می داشتید دکمه home را هم نگه دارید. درواقع همزمان هم دکمه power و هم دکمه home را با هم و تا 15 ثانیه فشار دهید تا لوگوی اپل ظاهر شود. اکنون انگشتتان را از روی دکمه ها بردارید و صبر کنید تا آیفون روشن شود. در این حالت شما یک ریست فکتوری نرم افزاری ساده را انجام داده اید و توانسته اید ریست فکتوری بدون رمز عبور یا Apple ID را انجام دهید.

 

 


نحوه ریست فکتوری سخت افزاری آیفون با استفاده از آی‌تیونز

ریست سخت افزاری همان ریست کارخانه آیفون برای افرادی است که آیفون شان دچار مشکل نرم افزاری شده و می خواهند به حالت گذشته باز گردد. یعنی با ریست فکتوری نرم افزاری مشکل شان حل نشده و می خواهند آیفون شان را به چند روز یا چند ماه گذشته ( که هیچ مشکلی نداشته ) برگردانند. دقت کنید که ریست فکتوری سخت افزاری آیفون با استفاده از آی‌تیونز مخصوص کسانی است که قبلا از گوشی خود back up گرفته اند . برای این کار باید ابتدا آیفون خود را با کابل به کامپیوتر و یا لپ تاپی که روی آن نرم افزار آی‌تیونز نصب است متصل کنید. سپس نرم افزار آی‌تیونز را باز کرده و از منوی بالایی آی‌تیونز گزینه iTunes را انتخاب کنید. حال از بین گزینه های موجود روی Restore iPhone کلیک کنید. بعد این مرحله باید گوشی شما ریست شود و صفحه خوش آمدگویی اپل برای شما نمایان شود. دقت داشته باشید این کار ممکن است تا چندین دقیقه طول بکشد و گاها همراه با پیام هایی برای شما باشد که باتوجه به اینکه از ios 5  ، ios6 ، ios7  ، ios8 ، ios9 یا ios10  استفاده می کنید متفاوت است . در تمام این مدت به هیچ وجه کابل آیفون تان را از کامپیوتر جدا نکنید و تا بالا آمدن آیفون صبور باشید.

 

 


 قبل از ریست فکتوری آیفون ، هدف خود را از انجام ریست کارخانه آیفون مشخص کنید. 


نحوه ریست فکتوری سخت افزاری آیفون با استفاده از تنظیمات آیفون

راحت ترین و بی دردسر ترین نوع ریست فکتوری و توصیه شده برای کسانی است که می خواهند آیفون خود را هدیه دهند یا بفروشند. در این حالت شما صرفا آیفون خود را ریست فکتوری می کند و بازگردانی آن به حالت قبل را باید با استفاده از آی‌تیونز و روش بالا انجام دهید. پس اگر قصد دارید همانطور که در ابتدا گفتیم گوشی خود را بفروشید و یا هدیه دهید و یا بطور کلی از شر اطلاعات داخل آن خلاص شوید ریست فکتوری سخت افزاری آیفون با استفاده از تنظیمات خود آیفون را به شما پیشنهاد می کنیم. در این حالت صرفا کافیست وارد تنظیمات آیفون خود شوید و وارد بخش General شوید. در انتهای گزینه های این بخش روی گزینه Reset کلیک کنید . سپس با توجه به نیاز خود که هدف تان از ریست فکتوری آیفون چیست می توانید به اشکال مختلف آیفون خود را ریست کارخانه کنید که کامل ترین نوع آن گزینه Reset All Setting است. در مرحله بعد رمز آیفون را وارد کرده و بدین ترتیب آیفون شما ریست فکتوری می شود.

 






منبع : چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم


هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز