آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که اینترنت ADSL تان قطع و وصل شود و چراغ اینترنت مودم تان چشمک زن شده یا خاموش و روشن شود؟ خوب است بدانید که این مشکلِ بسیاری از کاربران اینترنت ADSL است که در این مقاله سعی کرده ایم راه های رفع آن را شرح دهیم.

با بالا رفتن سرعت اینترنت در کشور و آزاد شدن پهنای باند برای شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت ADSL ، مشاهده شده است بسیاری از کاربران اینترنت های پرسرعت (2 مگابیت بر ثانیه به بالا) دارای قطعی های مکرر اینترنت خود هستند. به گونه ای چراغ ADSL مودم آنها که نشانگر برقرار بودن ارتباط مودم با سیستم مخابراتی است خاموش و روشن می شود. برای رفع این مشکل چندید راه حال وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.


 هرچه سرعت اینترنت بالاتر باشد احتمال بروز مشکل روشن و خاموش شدن چراغ اینترنت مودم بیشتر می شود. 


با قطع و وصل شدن اینترنت خود چه کنیم؟

در ابتدا باید با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و مشکل را از آنها جویا شویم. در صورتی که مشکلی در شبکه وجود نداشت احتمالا به شما خواهند گفت مشکل از سیم کشی تلفن منزل تان است. جوابی که شاید در ابتدا برای شما خوشایند نبوده و به منزله ی رفع مسئولیت شرکت ارائه دهنده اینترنت قلمداد شود.
باید بدانیم که اینترنت ADSL بر روی خطوط عادی تلفن برقرار می شود. هرچه این خطوط دارای استاندارد بیشتری باشند، کیفیت خط بالاتر بوده و سرعت اینترنت شما نیز بالاتر می رود. اما هرچه این خطوط ضعیف و قدیمی بوده و یا بصورت غیر استاندارد برقرار شده باشند، نویز وارد شده بر خط تلفن شما را افزایش داده و در نتیجه باعث قطع و وصل شدن مکرر اینترنت شما می شود.
مشاهده شده است در بسیاری از ساختمان ها به دلیل نزدیکی سیم کشی تلفن و برق، نویز بسیار زیادی روی خط وجود دارد و این نویز در ساعات اوج مصرف برق بیشتر شده و باعث خاموش شدن چراغ اینترنت مودم می شود. همچنین در ساختمان هایی که آسانسور در آنها بالا و پایین می شود این موضوع بیشتر به چشم می آید.


چگونه میزان نویز خط تلفن خود را بسنجیم؟

ابتدا از کارشناسان پشتیبانی اینترنت خود بخواهید میزان نویز خط تلفن تان را به شما اعلام کنند. این عدد که بیشتر با شاخص SNR اندازه گیری می شود، اگر کمتر از عدد 8 باشد به معنی بالا بودن نویز و وجود اختلال در خط تلفن است. شما از طریق تنظیمات مودم خودتان نیز می توانید میزان نویز خود را مشاهده کنید.

 

 

 

 


 اگر کیفیت اتصال برایتان مهم تر از سرعت است، از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید سرعت اینترنت شما را کمتر کند. 


برای کم کردن نویز خط و عدم قطع و وصل شدن اینترنت چه باید کنیم؟

ابتدا باید به وسیله سیم کشی مستقیم از درب منزل میزان نویز را بسنجید. اگر عدد مورد نظر بیشتر از عددی که در تست قبلی به آن رسیده اید بود، یعنی سیم کشی شما استاندارد نیست و مشکل از مسیر عبور سیم های تلفن شماست. بنابراین شما ناچارید سیم مستقیم از درب منزل به واحد خود وصل کرده و مودم را به آن متصل کنید. اما اگر شاخص نویز همان عددی بود که در تست اول در منزل به آن دست یافتید، مشکل را باید به مخابرات اعلام کنید چراکه مشکل نویز از ساختمان شما نمی باشد و مربوط به مرکز مخابراتی است.


منبع : خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت


هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید