اگر از آن دسته از کاربران گوشی های اندروید هستید که همیشه از کند بودن گوشی خود رنج می برید، باید بدانید که این مشکل راه حل های گوناگونی دارد. سیستم عامل اندروید هم مانند سیستم عامل های دیگر با مشکل ذخیره سازی فایل های موقتی و کمبود حافظه مواجه است اما به راحتی می توانیم این مشکل را در گوشی مان حل کنیم.


 آیا می دانید نرم افزار های پیام رسان مقدار زیادی از حافظه ی گوشی شما را اشغال می کنند؟ 


چه برنامه هایی بر روی گوشی خود نصب کرده اید؟

باید بدانید که هرچه بر روی گوشی خود برنامه های بیشتری نصب کنید، علاوه بر اشغال شدن بیشتر حافظه ی دائمی گوشی، حاظفه موقت یا همان RAM شما هم در هنگام اجرای آنها اشغال می شود. به عنوان مثال اگر نرم افزار تلگرام شما همیشه در پس زمینه ی گوشی تان در حال اجرا می باشد، بدین معنی است که این نرم افزار همیشه در حافظه RAM گوشی شما جا خوش کرده است. پس اگر گوشی تان زیاد قدرتمند و سریع نیست، بهتر است از این دست نرم افزار ها را کمتر نصب کنید و یا اینکه اجازه ندهید همیشه در گوشی شما به حالت اجرا باشند.


دلایل دیگر کند شدن گوشی اندرویدی شما چیست؟

علاوه بر نرم افزارهای پیام رسان، باید بدانید که یکی دیگر از دلایل کند بودن گوشی شما به پر شدن حافظه ی SMS و MMS نیز بر می گردد. همچنین این کند بودن می تواند به علت پر شدن حافظه کش (Cache) نیز باشد که به راحتی می توان با استفاده از ترفندهایی آنها را پاک کرد.


 تصاویر و فیلم های حجیم را همیشه از حافظه اصلی گوشی خود پاک کنید


فایل های اضافه گوشی اندرویدی خود را چگونه پاک کنیم؟

بسیاری از نرم افزار های پاک کننده  و بهینه ساز ، به علت حجم بالای خود نرم افزار ، مسبب کندی سرعت گوشی می شوند. پس ما به شما پیشنهاد می کنیم از سبک ترین نرم افزارهای بهینه سازی حافظه استفاده کنید که مشکل شما دوچندان نشود. از بهترین نرم افزارهای بالا بردن سرعت گوشیمی توان نرم افزار Clean Master را نام برد که کاربردهای زیادی دارد. این نرم افزار قادر است علاوه بر پاکسازی فایل های بدون استفاده و زائد و بالا برد سرعت گوشی شما ، به بهینه تر شدن مصرف باتری نیز کمک کند. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی همه بازی ها و برنامه های نصب شده روی گوشی خود را مدیریت کنید. لازم به ذکر است این نرم افزار در همه گوشی های اندرویدی موجود در بازار نصب می شود.

 

 

اگر هنوز هم حافظه ی داخلی پوشی شما به حد زیادی اشغال شده است، باید نرم افزارها و بازی های خود را به حافظه ی جانبی خود (SD Card)منتقل کنید. همچنین مقصد ذخیره شدن عکس ها و فیلم های دوربین خود را نیز به حافظه ی جانبی تغییر دهید.


منبع : روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید


هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت , پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای , سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید